torsdag 23. februar 2012

Det er DEN tiden igjen...

Jeg har sort teppe under stuebordet, mørk bruk sofa og mørk parkett. Og lys hund med 5cm lange hår- som svever konstant rundt henne- det ligger rett og slett et teppe etter henne når hun beveger seg, ikke noe problem å se hvor hun har sovet om natta. Ahrg!

I går vakset og støvsuget jeg på ettermiddagen, og fikk besøk av en ikke-hundevant-fyr om kvelden. Han spurte etterhvert litt ledende om det var mye jobb med hundene, og jeg tok det jo rett opp i "treninssammenheng". Antall treningtimer liksom. Det var bare flaks at jeg la til et hjertesukk om en håpløs røytetid som har satt inn med mildværet. Ja! Jeg synes det var så utrolig mye hår på teppet her! Brøt gjesten ut med, mens han stirret på teppet med et megetsigende ansiktsuttrykk. Jeg stirret også. Joda, dekket i lange, fine hvite hår. Igjen. Huff.. Det er virkelig den tiden. Ikke nok med hårene, men når det tiner slik kommer søla frem, og hver gang hundene har luftet seg labber de utrolig mye søle rundt inne.

I dag får jeg inn en engelsk setter valp for trening, det blir veldig spennende, hun skal være her en måned. Jeg skal ikke faktisk jakttrene henne, men hjernevaske på litt basic lydighet med forstyrrelsestrening. Hun skal visst være godbitjunkie så det lover jo godt. Blir spennende å se hva vi får til! Planen er hjernevask på sitt, også på avstand og med forstyrrelser, fri-signal og innkalling. Ganske enkelt og greit? Tror dere eieren blir sur hvis han får den igjen med utgangsstilling, sitte bamse, "skamme seg" og sånt eller? Hehehe :) Jeg mistenker nemlig at han bare vil slippe å vaske etter valpen som må ut og tisse hele tiden..... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en tilbakemelding!