onsdag 22. februar 2012

Hva har jeg lært i dag?

Det er et spørsmål jeg skal bli mye flinkere til å spørre meg selv- og målet skal selvsagt være å lære noe nytt hver dag. Kunnskapen finnes der rett foran oss, det er bare å forsyne seg! Internett har gjort det meste veldig lett tilgjengelig, vi har nettsteder, blogger, nettbutikker med alle slags bøker, magasiner, kursoversikter, forum osv. For ikke å snakke om alt man kan lære på kurs, seminarer, samlinger, trening med nye mennesker. Enjoy!

Jeg husker at det å kjøpe bøker fra utlandet med engelsk tekst var en kneik for meg å komme over. Flere faktisk. Først skulle jeg bestemme meg for å prøve, og så bestille bøkene. Når de kom skulle de faktisk åpnes, og leses. Første sidene var fryktelig uvant, det var sånn at jeg måtte anstrenge meg for å lese videre- sånn har jeg aldri hatt det, og det var fryktelig ubehagelig! Heldigvis var det ikke mange sidene jeg leste før jeg "kom inn i det" igjen, og leste som vanlig, uten å tenker på språk eller terminologi, bare med fokus på innholdet. Vips var kneiken over, og jeg er SÅ glad for at jeg tok den! Det meste av god litteratur er ikke oversatt til norsk enda, dessverre. Det er en stor verden av dyktige hundetrenere-slæsh-forfattere der ute!

Neste trinn er vel å finne tid i en travel hverdag, og å prioritere. Jeg har funnet ut at om kvelden når TV kommer på og den avslappede atmosfæren siger inn, det er bare å slappe av og vente til klokka blir leggetid, da er det perfekt å lese litt. Faren er jo at boka er for bra og man får slettes ikke lagt seg til leggetid.. :)

Så? Hva har jeg lært i dag? I dag har jeg fått fine påminnelser til fvf -trening som jeg "har glemt bort" og skal benytte i større grad. Jeg har fort for å legge meg til vaner på hvordan utholdenhetstreningen i FVF ser ut- helt uten å se det selv, og måten å bryte det på er enten å bli kommandert av mange forskjellige, bruke mye tid på å planlegge, memorisere og loggføre hver FVF strekning-eller noe annet lurt: Jeg skal tegne opp en lang strek på bakken, enten med en pinne eller kalk, evt. med tape inne, og følge den. Opptegnede parkeringsplasser kan også benyttes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en tilbakemelding!