fredag 6. april 2012

Det er lov å tenke selv..

Speilet er nå plassert BAK hunden. Det var bedre saker!

....Og der må jeg legge litt av konkurranseplanene på hylla foreløpig. Frem til samling i juni må jeg fri shape inn dette med Cirka (pluss ha grunnferdighetene på plass, der må vi kanskje også friske opp litt hist og her):

1. Håndtarget med og uten gjenstand
2. Rygge rett bakover
3. Rygge opp på noe
4. Rygge inn under en stok og legge seg
5. Løfte et bakben og holde det stille i fem sekunder
6.Alle fire poter i en skål med diameter på minst 20cm
7. Balje-øvelse
8. Flat-dekk
9. Crate-games

Tre valgfrie atferder (av disse) med full stimuluskontroll.

Da har vi treningsplanene klare de neste to mnd. Vi har rygging og bur inne, med stimuluskontroll, men de andre må jeg jobbe med. Det går fint! Lurer på hva jeg skal velge å la henne rygge opp på? Noe lavt, som blir høyere og høyere. Kanskje veggen til slutt, så får jeg en hund som står på frembena? Dette blir spennende! Og litt vondt å legge lydigheten bort- for å trene TRIKS liksom.. :-o Hva gjør man ikke for å lære mer? :-) (jaja, noen av triksene er jo med på å øke bevisstheten over ben og bakpart, og uansett er all kommunikasjon utviklende for evnene til å kommunisere med hverandre og det er verdifullt no matter what!)
Det lønner seg å ta med seg datovarer (og fylle frysa!) når man trener hund!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en tilbakemelding!