tirsdag 19. juni 2012

Nettbutikker og hundeleker

Det er nesten like morsomt å shoppe hundegreier som det er å teste dem ut i praksis etterpå. Har dere også bikkjer som går bananas når man presenterer en ny, ukjent leke? Eneste bakdelen er at det kan bli litt tøft for lommeboka. :-o

Først et slag for Canis. Med prisgaranti og forutsatt at de har varen finnes det ingen annen norsk hundenetthandel jeg trenger. Kundeservicen er overdrevent god- bare velvilje, hjelpsomhet og hyggelige fraser. For å finne alternativer må man utenlands:

www.dogwise.com bøker, dvd
www.cleanrun.com leker, sprett-opp-bur, masse gøy
www.mytrainingstore.com klikkerbutikk
www.clickertraining.com Karen Pryors nettbutikk, klikkersaker
www.jamihundsport.se leker, lydighetsutstyr, bruks&AG- masse moro, og rimelig
www.amokk.no og www.klickerklok.se har leker som faller i smak
www.fordogtrainers.com typisk schutz og ameri, men fantastisk kvalitet på alt jeg har kjøpt.
www.bigbullies.dk litt av alt, "funshop"
www.traininglines.co.uk/ rimelige (!) kvalitetsleker

Jeg kjøper masse leker. Hundeleker. Så da føler jeg meg SÅ flink og økonomisk når jeg lager leker selv!
Får, vaskebjørn, kanin, fleece, okse og klatretau. :-)

Men strengt tatt så trenger man verken lage dem selv eller tømme kontoen for å fikse morsomme leker. En av Cirkas favoritter er en gammel bøye jeg fant i garasjen, sånn en som flyter på sjøen med garn i. Den er mykere, og har mye mindre øye enn jollyballen så den er vanskeligere for henne å få tak i, og lettere for meg å finte ut av munnen hennes. *Litt* mer jevnbyrdig kamp- dvs. jeg klarer å få lirket den unna henne innimellom :-p Ellers liker vi godt en gammel, ødelagt westerntøyle i lær- rett og slett halvannen meter med lærstrimmel som jages, kampes, ristes og snubles i. Andre alternativer vi elsker å leke med (men som ikke er så kule å ha med på kurs og trening) er feks. SOKKER. Cirka synes det er sååå gøy når vi kamper så det faktisk rives i strykker! Lurer på om hun føler seg übersterk.. Hehe :-) Alt av gamle filler, sokker og klær- helst så tynt at det kommer rrriittssjjjj-lyder når de rakner (også tuppen av jakkeermen din om man er litt forlein i nøden), mopper (!) koster, hageslage med og uten vann, kvister og pinner (med friskt løv er best!), tomflasker, en bit av en jekkestropp, en plastpose med knute på OSV. Med store bokstaver.

En tanke jeg skal spinne videre på: alt kan lekes med, og det finnes alltid en ny lek!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en tilbakemelding!