tirsdag 19. juni 2012

Å gå på kurs- og få utbytte av det du lærer

Å gå kurs for flinke instruktører er bare helt utrolig gøy! Det deiligste jeg vet er "aha, dette har jeg aldri tenkt på"-opplevelser. Og det kjipeste jeg vet er aha-opplevelser som jeg plutselig husker jeg har hatt tidligere!

For å sikre meg at flest mulig ahaer forblir innabords har jeg skaffet meg permer til et eneste formål- å erindre mest mulig. Skilleark for hvert kurs, notatene og evt. utdelt materiale fra kurset, og evalueringen jeg har skrevet.

Og de skribleriene i evalueringen er ikke så dumme altså. Jeg skriver dem så fort som mulig, mens alt er friskt i minne. Jeg skriver alt nytt jeg har lært, som jeg skal ta med meg videre. Jeg skriver om hvordan jeg synes instruktøren var, undervisningen, og om det er momenter, tips og triks jeg kan ta med meg i min egen undervisning. Eller noe jeg aldeles ikke skal finne på? Jeg skriver ned det jeg reagerer på som ukorrekt, eller som jeg stiller meg usikker til. Alle tankene mine omkring kurset.

Og så er det bare å finne frem permen når det passer, og lese notatene- friske opp hukommelsen og gjenoppleve kurset på nytt. Billig, nyttig og morsomt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en tilbakemelding!