onsdag 18. juli 2012

Gårsdagen

Cirka var i knallform i går, 3km oppvarming (mer for henne, hesten varmer opp sakte og hun flakser frem og tilbake over veien og inn i skogen og sonderer terrenget). 4km i 35kmt! Da vi roet ned og skulle skritte av begynte hun å gjete på gampen for å få mer fres på ham. Veldig fint å ta med seg fysisk form i lydighetstreningen, det koster så mye mindre da. :-)

På vei hjem holdt jeg på å kjøre på en grevling! HELDIGVIS kom det ingen dunk i bilen, og vekk var grevlingen, men jeg vurderte å gå hjem etter langline og sporsele. Konkluderte til slutt med et stykk heldig grevling. :-)

Jeg kjøpte en kongball på en dyresjappe jeg skulle ha noen gamasjer på. Betalte 69 kroner. De hadde ikke gamasjene, så jeg fortsatte til neste dyresjappe. Og fant den samme ballen. Til 549 kroner...? Hvis butikk 1 tar 3 x innkjøpspris tar butikk 2 hele 23 x innkjøpspris.. Støtte lokale dyrebutikker pga. driftsutgifter en nettbutikk ikke har? Ikke jeg.

Cirka stresset litt på valpekurs om mandagen, kjedelig bivirkning av tre dager rolig trening, hormonbehandling og løpetid på nabotispa. Til og med HUN står og skjelver med underkjeven når hun lukter på løpetispa, som rene hannhunden. Ikke rart hun tok av de fire kilometerene i går. :-p Gleder meg til hun er i gjenge igjen.

Ser bra ut foreløpig, vi trente litt neseprøve i dag, og der må vi trene mer. Men for å fokusere på noe hyggelig, avstand, mannekeng og innkalling er blitt BRA. Veldig bra. :-D Jippi, det går fremmover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en tilbakemelding!